20-06-12

Katholieke Kerk VS lanceert imagocampagne

dolan.jpgBRUSSEL (KerkNet/OSR) – De katholieke bisschoppen in de VS hebben op hun voorjaarsbijeenkomst in Atlanta besloten een campagne te lanceren om het imago van de katholieke Kerk te verbeteren. De bisschoppen beslisten de communicatiemogelijkheden beter te benutten en daarbij ook gebruik te maken van moderne media zoals ‘Twitter’ en ‘Facebook’. Nogal wat bisschoppen vinden dat de katholieke Kerk met haar communicatie vaak te traag is, onder meer met betrekking tot ethische vragen. Daardoor heeft zij vaak niet langer een stem in maatschappelijke debatten. 

Als het van kardinaal Sean Patrick O’Malley, de aartsbisschop van Boston, afhangt dan krijgt de katholieke Kerk in de VS een onvoldoende voor haar communicatie. “Dat werd onder meer duidelijk tijdens de misbruikcrisis.” Bovendien zijn er bijkomende inspanningen nodig om het goede nieuws te verkondigen. Volgens bisschop Blase J. Cupich van Spokane heeft de Amerikaanse kerk nood aan “een strijdvaardige, maar uitnodigende verkondiging”.

(foto REUTERS/Tami Chappell)

De commentaren zijn gesloten.