27-04-11

Minder inkomsten voor Broederlijk Delen

broederlijk delen 2011.jpgBRUSSEL (KerkNet) – Broederlijk Delen sloot het voorbije weekend zijn campagne ‘Maak ons overbodig’ af. Naar schatting levert die 3,5 miljoen euro op en dat is minder dan vorig jaar. Miguel Surmont, diensthoofd Communicatie en Fondsenwerving, schrijft de daling toe aan de verminderde inkomsten bij klassieke inkomstenkanalen zoals de collectes in de parochies en de privégiften. “Nieuwe kanalen kunnen deze verliezen nog niet compenseren. We vermoeden dat de crisis in de kerk ook een rol speelde.” 


Record aantal koffiestops 

Broederlijk Delen blikt ondanks de voorlopig tegenvallende financiële resultaten terug op een inhoudelijk geslaagde campagne. Op 1.900 plaatsen in Vlaanderen – een nieuw record – werden mensen uitgenodigd om in ruil voor een vrije bijdrage een (h)eerlijk kopje koffie te drinken. Broederlijk Delen bekroont de vijftigste campagne op zaterdag 30 april in Antwerpen met een stadsspel voor jongeren en interactieve stadwandelingen voor jonge gezinnen. In de vooravond volgt nog een gezamenlijk slotfeest met taart en Maaike Cafmeyer, ambassadrice van de campagne.

De commentaren zijn gesloten.